fredag 30 december 2011

Tja.


Läste i Frida tidningen om Abort och kände att jag var tvungen att skriva vad jag tycker om de.


I frida är där två tjejer, En som heter Gunilla Gormé som är 53 år, och en som heter Hanna Friberg som är 17 år. Ni kanske kan gissa vem som är för och emot.
Den unga är för och den äldre emot.

Då jag tycker att om du blir våldtagen så ska man få göra abort, men om du är 15 år och är "mogen" nog till att ha sex är du mogen nog att ta ansvaret till vad de blir av de om man inte skyddar sig. ett barn.

De finns tjejer som aldrig kommer kunna få egna, visst jag säger inte att de är någons fel, men jag tycker inte att en 15 eller 35 ska få göra abort då de var ett "misstag" att bli med barn, Enligt mig då de aldrig går att bli gravid av misstag.... I min värd finns de inte.
Varje år utförs mellan 35,000-40,000 aborter i Sverige och antalet ökar för varje år, och av 100 tonårsgraviditeter så slutar 80av dem i abort.


Sen finns de folk som inte alls skulle få ha barn, som inte tar hand om dem.
Dem tvättar inte sina barn, klär på dem ordentligt.
Ekonomi ska man aldrig dra in för man kan ha de sämst av alla och ändå ta hand om sina barn på ett underbart sätt.
Sen finns de ju också "pengakåta barnbidrag" som bara skaffar ungar för att jaaa vi får 1050:- för varje barn, vi säger att du skaffar 4 ungar ja då får du 4200;- extra i månaden.
De finns folk som önskar sig ett barn som får missfall efter missfall, eller till och med bebisen dör vid födseln

Jag har inga barn, och jag dömer ingen som har gjort en abort. Men jag skulle ALDRIG göra de.

Ja nu fick jag sagt de. :p haha




Bye bye.

1 kommentar:

  1. Håller med dig. Sen om man får 4 barn så får man ett barn bidrag extra. Så idioter finns de som skaffar barn för pengarnas skull och inte tänker på att ju fler barn dom har ju fler magar ska dom mätta och fler kroppar som ska ha kläder. Hade aldrig kunnat göra en abort. Då ska de vara att barnet är svårt hjärnskadad och bara ska sitta i en rullstol hela livet. Kan inte tycka att de är ett liv så då hade jag kunnat göra de. Vi fick benjamin han har ingen underarm men inte tänkte vi på abort för de. Vi sa att så länge han är frisk i huvudet är de inget prat om abort:)

    SvaraRadera